i will try MY bEST ... !! CAYOK2

Wednesday, December 28, 2011

jus CiNTA

diposkan oleh mya fathira tyrex at 12/28/2011 08:00:00 PM
ASSALAMUALAIKUM..

minggu ni adelah 1 minggu yg agak tough jgk bg aku. aku kene main bnyk dgn psykologi dgn 2 minggu ni..

semlm adaalah ari pertama bg aku untuk handle peadiatrik.. anak2 kecil dan juga bdk2 yg umur 18 ke bawah still peds lg...

so semlm mmg bzy gler byk surat cinta dari DR tuk kami. so mmg kene settle la cpt..

msuk PICU  mmg agak baru lg la bg aku sbb kitorg jrg sgt msk ward bdk2 kecik ni.. n kene rawat diorg yg comey2...  sblm ni aku rawat pt peds yg demam aku pun trus dpt demam. tu yg aku agak risau tuh. aku ni agak cpt pulak brjngkit..

tp alhamdulliah dpt rawat pt aku wlwpn perrrghh byk kerenah tmbah2 pcicu-( peds cardio icu ) ade bdk ni umo 3 thun la perghh nk sedut kahak kt dia kene smpai 5 org gk la nk kene diamkn dia.. menjerit2 dia nagis2 nk umi la mcm2. td rawat dia dia nk ayah lah amma lah abah la sume lah dia sebut.. mse tuh ade ayah dia. so ssh sgt mmg kitorg kne sruh ayah dia kuar lah.. utk buat rawaatan ni.. sblh dia ade bby premature.. comel gle... kne 3 org buat treatmnt kt dia termsuk aku. aku buat baging je kt dia.. allalal tomey2 anak mama nie.. eceh.. poyo betul...

tp sedih gk la pt yg aku buat mse kt PICU tuh mse aku tga bincang2 dgn nurse x sngka pulak dia punya brain tumor dh truk.. so tinggl tunggu mse jela.. seyes. aku nk ngis mse dia ckp cm2.. sebak gle... mata aku da berair.. cume aku x lh ngis je. klw x ssh la nk galas tnggungjwb profesional cmni... hmm so.. diam je..  sygg dia..

ptg msk hydro..yeay! mse yg aku tunggu2... siap da aku bwk bju renang aku siap2..hehe pe lg salin swimming suits bsuh kaki then msuk kolam hydro kt dlm departmnt fisio..hoiho best! air dia warm je yelah nak ajak bdk2 kecik mne diorg tahan air sejuk.. kng x pasal mengigil lngsung x leh ajar exercise dlm air..

msuk je dlm kolam tuh amboi bdk2 ni sakan.. siap percik2 air kt aku lg pastuh g main x nk kalah nk main kt paras dlm lak tuh paras leher aku gk la.... mmg aku duk hujung tuh jela..jaga n ajar bebudk nieh..haha

actly diorg ni dlm air sgt2 pantas lari.. diorg punya movmnt kaki mmg laju.. tp dlm reality ble jln atas darat.. diorg ade mslh.. ada yg mslh kaki x kuat, mslh bejalan dgn dua2 kaki jenget2, jalan kaki besilang2... so dlm air cra d best buat stretching utk kaki diorg.. pastu diorg pun happy. dgn bdk2 ni kene byk je play therapy.. klw x nagis diorg mmg kau x kn dpt wat ape2 treatmnt pun mse diorg ngis.

then tetibe ward c3 cal dprtmnt ade bdk nk ajar jln... aduih.. tebantut urusan aku nk mandi kolam lame2 dgn bdk2 ni... so terpksa naik ward blik pas abis mandi kolam...yelah bdk2 nk discharge dr ward kene la ajr pakai tongkat crutches yer... gitulah alkisah al-selasa....

rabu x de kesah pe sgt cume sgt boring. ptg best jmpe sppu aku dia oder just CINTA 2.. hwwaa... hebat kn name air tuh.. dia air limau kasturi bersama2 2 biji asam boi..haha bole la... lps minum air tuh trus lidh aku rase pelik.. huh..
gmbr ni sekadr hiasa xde kene mengene lngsung dgn just tersebut :P

0 gosip:

 

nobody knows tyrex Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review