i will try MY bEST ... !! CAYOK2

Saturday, January 28, 2012

buat yg tersyg

diposkan oleh mya fathira tyrex at 1/28/2012 10:39:00 PM
Buat BAKAL pemilik hati ; jangan lah sayang tarik keluarga lelaki sayang, keluarga lelaki abang, anak anak lelaki kita dan abang ke Neraka . Kan molek kalau sayang kenakan tudung or selendang tuh sampai menutup paras dada kalau sayang keluar ke mana mana? Bukan nya apa sayang, rambut sayang tuh adalah nikmat Allah SWT kepada "kami" dan bukan nya untuk "mereka".


Duhai BAKAL menantu sulung mama ku ; abang kagum sangat dengan usaha sayang yang dah cuba berusaha sedaya upaya menutup segenap besar lapisan kulit dari diperlihatkan oleh yang tidak layak, melainkan kulit muka dan tangan . Mungkin sayang pernah dengar perihal seorang Muslim, seorang Non-Muslim dengan dua biji gula gula kan? Yang mana Muslim itu membuka balutan sebiji gula gula dan satu lagi dibiarkan berbalut, lalu dicampakkan ke lantai . Bila ditanya kepada Non-Muslim itu untuk memilih satu antara keduanya, dan Non-Muslim itu memilih yang masih dalam balutan . Betul kan sayang? Tetapi abang tak nak sayang jadi macam gula gula tadi tuh, samada yang berbalut dan jauh sekali yang tidak berbalut . Kenapa? Cuba sayang tengok gula gula Cadbury Cochlairs nie . Walaupun berbalut, tapi sayang masih boleh bayang bentuk gula gula nie kan? Sebab tuh abang tak mahu sayang macam tuh . Kan lagi selesa kalau pakaian sayang tuh besar or longgar sikit? Abang tak salah kan sayang nak berselendang or bergaya ke apa, cuma tak manis lah sayang bertudung or berselendang tapi orang lain pun boleh bayang bentuk leher sayang yang runcing manis tuh kan?

Wahai BAKAL isteriku yang solehah ; abang tahu sayang memang minat bergaya mengikut trend terkini . Islam juga tidak menghalang kita untuk bergaya . Cuma sayang perlulah jaga batas batas nya oke? Sekarang pun kan dah banyak busana muslimah sana sini? Up-to-date also what? Jangan risau, sayang kalau pakai busana muslimah tuh, takde siapa berani kata sayang kolot . Percaya lah . You're already beautiful, honey . :)

Untuk BAKAL ummi kepada zuriat ku ; perihalalah solat mu sayang, dan perbanyakan ibadah yang lain nya juga . Abang juga tak sempurna . Jadi sama sama lah kita perbaiki kelemahan kita ye? Mudah mudahan anak anak kita pun turut beramal mengikut jalanNya .

Hai BAKAL bidadari ku di Syurga kelak ; maafkan abang kalau buat sayang tersinggung or terasa hati . Ini semua sebab abang berharap sangat untuk mendapatkan kebahagiaan hidup berkeluarga di dunia dan berharap sangat sangat kita sekeluarga dapat bersama sama di Syurga Allah kelak hendaknya . Aamiiin~ :)




gbr props mse wedding ank kwn mak cute kn?

p/s: penatnye pegi bkt. Bendera a.k.a Penang hill  & pdg kota td... huehue BEST! wlwpn pegi bedua. its ok. sy bhgia.. mmg sejuk.. hee nanti la ade mse sy update eh psl tu... (bjalan je keje padahal khamis ni nk present case.. persediaan x cukup lg nieh!)

0 gosip:

 

nobody knows tyrex Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review